De deeleconomie is natuurlijk al enkele jaren in opkomst, zo kennen we bekende platformen als AirBNB, SnappCar en Hurenvanburen. Waar we vandaag aandacht aan willen besteden zijn platformen als SnappCar, de auto deel platformen nemen toe en het aantal gebruikers stijgt explosief mee. Als we alles ook op een rijtje zetten is deze ontwikkeling volkomen logisch, we lichten deze conclusie toe:

Kosten in verhouding tot gebruik binnenstad
De deelplatformen zijn met name populair bij mensen in de binnenstad, eigenlijk ook volkomen logisch. Wanneer je in de binnenstad woont heb je vaak maar één of zelfs helemaal géén parkeerplaats beschikbaar en als je dat wel hebt dien je daar maandelijkse hoge lasten voor te dragen. Veel mensen hebben in de huidige economie niet de capaciteit om die lasten te dragen en kiezen er daarom voor om géén eigen auto aan te schaffen. Het delen van een auto via platformen als Snappcar is natuurlijk heel eenvoudig, je betaald namelijk enkel voor de tijd dat je de auto daadwerkelijk in bezit hebt en de verzekering, wegenbelasting en andere kosten zullen gedeeld worden onder alle gebruikers van de betreffende maand. Je kunt je voorstellen dat deze auto’s door tientallen gebruikers per maand gebruikt worden en de kosten dus ook door hetzelfde aantal gedeeld worden, zo blijft er weinig voor jouw eigen rekening over.

Financiële middelen en maandelijkse lasten
Vanuit het oogpunt dat de maandelijkse lasten te hoog zijn is het natuurlijk ook niet voor iedereen zomaar mogelijk om een nieuwe auto aan te schaffen. In veel gevallen zou daar een
externe financiering voor nodig zijn om tot voldoende financiële middelen te komen om een nieuwe auto te kopen. Wanneer je hiervoor kiest krijg je ook weer te maken met extra rente lasten, ondanks dat deze vandaag de dag niet heel hoog zullen zijn is het natuurlijk niet gewenst.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *